
Pera v strojírenství mají opravdu velké použití. Přede vším pomáhají mechanismům vracet do výchozích poloh a také zmírňují rázy. Díky perům můžeme stvořit je možné vytvoření pružných spojů – všechno díky tomu, že mezi dvěma součástmi bude ocelový nebo pryžový prvek pružiny.
Pera, kterých užíváme v průmyslu můžeme rozčlenit na pár skupin. Přede vším jest jde o materiál, z kterého výrobená je pružina. Myslíme tady o perách kovových a pryžových. Velice důležité jsou též pera pneumatické.
Jestli jde o pružiny kovové můžeme je podělit dále na pera namáháne ohybem – listové, šroubovité, šroubovité zkrutné, spirálové a rovněž namáháne krutem – šroubovité tažné, tlačné, kuželové, soudečkové, torzní tyče a na konec rovněž pera kombinované – kroužkové a talířové.
Použíti pružin je opravdu velké. Skvělým příkladem jsou dopravní prostředky, ve kterých pružiny jsou jako odpružení karoserie nebo motoru a rovněž jako pojistné ventily a uzavírání ventilů. A též tamhle, kde je třeba zajistit sílu odtlačující pohyb.
Velice zajímavé jsou pera pneumatické, které využívají pružnost vzduchu nebo plynu, který způsobuje pružení. Jejích charakteristika je pokroková.
Průmysl nemohlby vůbec pracovat, kdyby ne pera. Jejích úkole jsou opravdu hodně důležité. Zřidkakdo to si uvědomuje.